De elfde week - Reisverslag uit San Lawrenz, Malta van Marlies Daphne - WaarBenJij.nu De elfde week - Reisverslag uit San Lawrenz, Malta van Marlies Daphne - WaarBenJij.nu

De elfde week

Door: Marlies en Daphne

Blijf op de hoogte en volg Marlies

04 Mei 2018 | Malta, San Lawrenz

Bonjour,

We weten dat dit Frans is maar ja in Malta betekend dit hetzelfde.
Zo hebben we hier al meerdere Maltese woorden geleerd. Zo hoorde we vaak op stage de woorden zoals Mella en Madonna. Wij vroegen ons af wat dit betekende en hebben dit gevraagd. Mella betekend, dus of natuurlijk en Madonna is hier een scheldwoord. Verder kun je van de Maltese taal niet veel verstaan ze zeggen dat het een mix van Arabisch, Italiaans en Engels is. Dus je kunt je wel voorstellen dat we daar niks van kunnen verstaan.

Zaterdag gingen we als verrassing de moeder en zus van Marlies ophalen. We gingen met de bus naar het vliegveld, gelukkig was het echt een verrassing, want ze hadden het echt niet verwacht. Wat is het dan weer leuk om bekende mensen te zien. De zus van Marlies had gevraagd aan de taxi-chauffeur of we niet mee konden rijden en de man vond het wel goed. Gelukkig hoefde we niet meer een uur terug reizen met de bus en waren we in 20 minuten bij het hotel van de moeder en zus van Marlies.
Vervolgens hebben we op een terrasje wat gedronken en even bijgepraat. S'avonds zijn we ergens gaan eten en optijd naar bed gegaan, omdat we allemaal wel moe waren.

Zondag leek het niet zulk mooi weer te worden dus gingen we een eindje wandelen om ze het eiland een beetje te laten zien. S'middags zijn we gaan lunchen aan het water in Sliema. Gelukkig werd het na de middag weer beter en konden we alsnog naar het zwembad om te gaan zonnen. Gelukkig hadden de moeder en zus van Marlies een dakterras met een zwembad waar wij de hele week lekker gebruik van hebben gemaakt. S'avonds zijn we uiteten gegaan. Marlies en haar zus hadden zin in sushi. We zijn naar een restaurant geweest waar je van alles kon krijgen en dat er voor iedereen wat lekkers was. Daphne kon natuurlijk niet achterblijven om sushi te proberen. En ja ze vond het wonder boven wonder ook nog best lekker. Nu hoeft Marlies hier in Malta eindelijk niet meer alleen sushi te eten.

Maandag was het opnieuw lekker weer dus hebben we een dagje bij het zwembad gezeten. We hadden op internet gevonden dat er tegen 21:15uur een mooie vuurwerkshow zou zijn in Valletta en dat wouden wij natuurlijk niet missen. Het was zo druk dat we er anderhalf uur over hebben gedaan om van Sliema naar Valletta te komen wat normaal gesproken een half uurtje duurt. Om 22:00 uur waren er nog maar 6 vuurpijlen de lucht ingestoken dus hebben we besloten om weer terug te gaan. Dus jammer genoeg voor ons niet zon mooie vuurwerkshow als wat we hadden verwacht.

Dinsdag gingen we naar Comino, een klein eilandje 10 minuten met de boot vanaf Malta. Wat was dit eiland mooi. Het was een klein eiland, maar de zee was zo mooi. Hier zijn we 3 uurtjes geweest, omdat het steeds drukker op het eilandje werd en het binnen no time helemaal vol zat met toeristen. Aangezien het weer ook goed was wou iedereen deze dag naar Comino. Tegen 13:00 uur waren we weer in het hotel van de moeder en zus van Marlies en konden we nog even bij het zwembad zitten.

Woensdag was het weer was minder en hebben we het ziekenhuis waar wij stage lopen laten zien. De moeder en zus van Marlies vonden het net als ons net op een hotel lijken. We hadden gevraagd aan een personeelslid van het ziekenhuis, waar wij stage lopen, of we een kamer mochten laten zien. Ze zijn hier zo lief dat we van alles mochten laten zien. Zo weten ze ook waar wij stage lopen en dat het er echt goed uit ziet. S'middags zijn we met de bus naar Valletta gegaan en hebben we hier geluncht en zijn we gaan shoppen. Verder zijn we nog uiteten geweest en hebben we gezellig gekletst.

Donderdag was de laatste dag alweer samen, omdat de moeder en zus van Marlies vrijdag al optijd werden opgehaald om weer terug te gaan naar Nederland. Donderdag zijn we Sliema even ingeweest en hebben we S'middags wat gegeten bij ons in het appartement. Daarna was het besef er wel dat het de laatste dag was en hebben we allemaal toch een traantje gelaten, dit werd al snel weer vergeten en hebben we een spelletje gedaan. Als afsluiter zijn we gezellig met z'n allen uiteten geweest. Daphne en Marlies hebben allebei mossels geproefd en ook dit vonden we allebei best wel lekker wat we niet hadden verwacht. S'avonds werd het echt tijd om afscheid te nemen, dit was nog wel even moeilijk, maar goed aan alle leuke dingen kom een einde. We hebben erg genoten allebei deze week, veel gelachen en leuke dingen gedaan en veel gezien.

Vandaag hebben we even weer boodschappen gedaan en hebben we een dagje rustig aan gedaan.

Onze vakantie is ook alweer bijna afgelopen en zondag beginnen we weer aan een dienst. Verder moeten we werken op dinsdag, woensdag en zaterdag. Aangezien de maand april weer voorbij is wisselen we weer van afdeling. Daphne gaat deze maand weer terug naar de 4de verdieping en Marlies naar de 2de verdieping.

Tot volgende week,

Ciao Ciao

XXX

• 04 Mei 2018 - 22:40

Julia:

Hoi dames,

Was een gezellige week dus, met nieuw eten las ik.
    Sushi lijkt mij niet zo lekker haha.
    Lekker weekje vakantie gehad. Mooi man, zondag weer aan het werk
    Succes dames!!

Ps, mis je wel Daphne

Liefs Julia

• 04 Mei 2018 - 23:01

Marjanne :

Leuk meiden, het was hartstikke gezellig en wij zijn erg trots op hoe jullie het doen!

Slaap lekker xx

• 04 Mei 2018 - 23:08

Alicei:

Hoi Dames,

Wat een leuke week hebben jullie gehad.
    Gezellig gegeten, de omgeving verkennen, gezwommen
    Genieten van lieve mensen!! Dat doet je even goed Marlies
    Nu weer een week waarin gewerkt moet worden

• 05 Mei 2018 - 09:42

Jan En Marja:

Hoi Meiden
    Was weer een gezellige week zo te lezen.
    Tot over 14 dagen.
    Gr. Uut 'n aap

• 05 Mei 2018 - 12:04

Henk & Cora:

Hallo Daphne en Marlies,

Mooi dat jullie een weekje vrij hadden en van alles samen konden doen.
    Ook leuk dat jullie het ziekenhuis konden laten zien.
    Ook de foto’s van de lagune op Comino waren fantastisch.
    Binnenkort krijgen jullie alweer bezoek, de weken vliegen voorbij.
    Geniet nog volop van de weken dat jullie nog op Malta zijn.
    Het lijkt mij een bijzonder leerzame ervaring.