De twaalfde en dertiende week - Reisverslag uit Sliema, Malta van Marlies Daphne - WaarBenJij.nu De twaalfde en dertiende week - Reisverslag uit Sliema, Malta van Marlies Daphne - WaarBenJij.nu

De twaalfde en dertiende week

Door: Marlies/Daphne

Blijf op de hoogte en volg Marlies

17 Mei 2018 | Malta, Sliema

De twaalfde week zit er weer op voor ons. We hebben deze week rustig aan gedaan maar toch nog wel veel beleefd.

Zondag begon onze dienst weer na een week vakantie te hebben gehad.We konden jammer genoeg niet meer uitslapen want onze wekker ging om 6:00 uur. Ook zijn we weer van afdeling gewisseld. Daphne werkt nu op de 4de verdieping en Marlies op de 2de verdieping. Wij hebben gelijk alweer veel handelingen kunnen aftekenen en moeten allebei niet veel meer aftekenen voor we bij de 25 handelingen zijn. Ook is het weer leuk om de collega's van die afdeling te zien. De rest van de week hebben we dinsdag, woensdag en zaterdag gewerkt.

Maandag hebben we een rustig dagje gehad. We hebben lekker een uurtje gewandeld. Elke dag dat we niet werken gaan we vaak een half uur tot een uurtje wandelen.

Donderdag gingen we boodschappen doen bij de Lidl. Het ging alleen wat anders dan gedacht. De eerste bus die we wilden nemen zat vol. De tweede bus konden we gelukkig wel in dit moest ook wel, want we moesten overstappen en die bus zou over 10 minuten al vertrekken. Gelukkig is het verkeer hier heel snel, niet dus... We kwamen bij het busstation om over te stappen, maar toen we naar de overkant liepen reed de bus net weg. :( De volgende bus zou ook pas over 45 minuten komen. We moesten de boodschappen toch hebben, dus dan maar wachten. Na 45 minuten kwam de bus eindelijk. We moesten snel zijn, want een buskaartje hier kost 1,50 en dan kun je 2 uur met de bus mee, wij gingen snel boodschappen doen. Na een kwartiertje stonden we weer buiten. Bij de bushalte zagen we dat bus 120 er aan kwam snel kijken of deze kon en deze konden we nemen. Gauw de bus in. Ongeveer een half uur in de bus hadden wij zoiets van, gaat deze bus wel eens de goede kant op? Bleek dat deze bus totaal de andere kant op ging. Dat kon ook nog wel mis gaan op deze dag. Wij na 45 minuten maar uit de bus gegaan met onze boodschappentas vol met diepvriesspul. Wij naar het volgende bushokje lopen om er daar vervolgens achterkomen dat je ook geen kleingeld meer had voor een nieuw buskaartje. Marlies bleef met de boodschappen in het bushokje zitten en Daphne ging even op zoek naar een pinautomaat. Na 10 minuten had Daphne geld voor de bus. De eerst volgende bus konden we gelukkig nemen. De rit terug naar huis duurde ook nog weer een uur. We waren om half 11 met de bus gegaan en waren uiteindelijk om 3 uur pas weer thuis. Waar wij normaal gesproken boodschappen binnen 2 uur konden doen hadden wij er nu ruim 4 uur over gedaan. Je kan begrijpen dat we toen al helemaal klaar waren met deze dag. Eenmaal thuis kwamen wij er ook nog eens achter dat er geen WiFi en geen stromend water meer was. Normaal lag de WiFi er ook wel eens een paar uur uit en ging dat weer aan. Nu was er na 24 uur nog geen WiFi en ook geen water, dus je kon ook niet douchen. Lekker hygiënisch allemaal.

Gelukkig was het water er vrijdagochtend weer op.
Vrijdag hebben we lekker een uurtje gewandeld. Vrijdagmiddag was het ook maar weer eens tijd voor een lesje Engels. Ondertussen deed de WiFi het thuis nog steeds niet.

Zaterdagavond wilden wij na een dagje werken lekker douchen. Toen kwamen wij er achter dat het water het weer niet deed. Chagrijnig gingen weer naar beneden om te zeggen dat het water het weer niet doet. Vertelde hij dat er woensdag op straat ergens een gat geboord was en dat ze onze WiFi kabel en waterleiding hebben doorgeboord. Dit kon d'r ook nog wel bij aan deze 'leuke' week. En ze zouden het pas gaan maken na het weekend, want ja hier gaat het allemaal op de Maltese sloomheid.

Zondag zijn we maar weer eens een dagje gaan zonnen.

Afgelopen week moesten we alleen nog maandag en woensdag werken. Daarna hadden wij weer 2 weken vakantie. Morgen, vrijdag, komt Jeroen bij Marlies langs. Zaterdag komen de ouders en oom en tante van Daphne langs. Hun blijven een week en Jeroen blijft 4 dagen.

Oh ja en de WiFi was pas na een week gemaakt, dus deze deed het gisteravond pas weer. Het water deed het 3 dagen niet en was toen weer gemaakt. Lekker 3 dagen niet douchen.

Het volgende verslag zal ook pas over 2 weken zijn, omdat volgende week vrijdag weer bezoek voor Daphne komt, Milou en KlaasJan komen langs! En ook is Marlies volgende week zondag nog jarig!!

Tot over 2 weken!

• 17 Mei 2018 - 16:55

Westies:

Hoi meiden
    Tot zaterdag, wij hebben vervoer vanaf vliegveld.
    Dus ons niet ophalen hoor!!!

• 17 Mei 2018 - 17:02

Herman En Jeanet :

He meiden,

Jullie maken wat mee daar. We horen het wel weer. Geen ijsjes kopen tijdens het boodschappen doen. Mooi dat jullie al zo ver zijn met het aftekenen van de medische handelingen die je moet doen. Hoef je daar geen stress om te hebben. Alhoewel met al die visite en die vakanties zit de periode van stage er straks zo weer op. Doeg en tot zaterdag. We hebben er zin aan. Tijd voor een dikke knuffel zeggen wij.
    Groetjes Herman en Jeanet.