De veertiende en vijftiende week - Reisverslag uit Sliema, Malta van Marlies Daphne - WaarBenJij.nu De veertiende en vijftiende week - Reisverslag uit Sliema, Malta van Marlies Daphne - WaarBenJij.nu

De veertiende en vijftiende week

Door: Daphne/Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

31 Mei 2018 | Malta, Sliema

Hallo allemaal,

Bereid je voor dit gaat ons langste verslag van deze 20 weken worden, dus trek er even een uurtje voor uit. Hahaha.

Vrijdag kwam Marlies haar vriend voor een weekend tot maandag. Marlies ging hem ophalen van het vliegveld en is vervolgens een weekend samen met haar vriend in een hotel in Sliema gebleven. Vrijdag zijn we eerst gaan ontbijten, omdat we pas na 13:00 in het hotel konden. ‘S middags was het lekker warm dus zijn we bij het zwembad gaan liggen en vervolgens zijn we uiteten gegaan. Toen was de eerste dag alweer voorbij. Zaterdag hebben we aan het zwembad gelegen en naar het stadje geweest om op een terrasje wat te gaan drinken. ‘S avonds zijn we uiteten geweest.
Zondag zijn we gaan winkelen en hebben we op een terrasje gezeten en ‘S avonds uiteten geweest. Zondagavond was alweer de laatste avond. Wat gaat een weekend dan snel voorbij. Maandagochtend ging Marlies haar vriend naar Nederland.

Daphne haar ouders en oom en tante waren zaterdag 19 mei aangekomen voor een weekje Malta! Eindelijk na 14 weken je ouders en oom en tante weer te knuffelen is toch wel heel fijn! Ook heeft Daphne ze opgehaald van het vliegveld. Ze hadden het niet verwachten, dus er vloeiden wel even wat tranen bij iedereen. Ze hadden een 6-persoons appartement, dus Marlies en Daphne konden een weekje bij hun in het appartement slapen! Zo heb je toch wel een beetje extra vakantiegevoel. Marlies kwam maandagmiddag bij het appartement aan, omdat haar vriend maandagochtend weer terug naar huis was. Zaterdag hebben we het lekker rustig aan gedaan en hun waren ook wel moe van de reis, dus niet te laat slapen zaterdagavond. Zondag was het ’s ochtends eerst niet zulk goed weer, veel regen. Tegen de middag was het weer wat beter en hebben wij de bus naar de hoofdstad Valletta genomen. Ze waren verbaasd over hoe anders dat er uit zag met het plaatsje waar wij in wonen. We hebben daar even een broodje gegeten en zijn toen met de bus terug naar het appartement. ’S Avonds zijn we lekker uit eten geweest. Maandag was het een lekker dagje dus konden we lekker aan het water liggen. Daphne haar vader en tante gingen nog even voor aan de rotsen zitten, maar het water was aardig ruig dus werd haar tante tegen de rotsen geduwd en had ze een wond aan haar been. Gelukkig deed het niet veel pijn en konden we er allemaal wel om lachten. Alleen het vervelende was dat Daphne haar moeder ziek was geworden. Gelukkig ging het de volgende dag wel weer beter! Daphne haar tante heeft maandagavond heerlijke wraps en nachos gemaakt!

Dinsdagochtend had de vader van Daphne het ontbijt alweer op tafel gezet! Wat een luxe he ;). Na het ontbijt hebben wij onze stageplek even laten zien. Ze vonden het heel erg leuk om te zien dat wij het daar echt naar onze zin hebben en dat ze ons ook echt zien als mede verpleegkundige en niet als ‘ de zoveelste stagaire’. Nadat wij het ziekenhuis hebben laten zien zijn we een rondje gaan lopen en kwamen wij uiteindelijk uit bij de ferry die naar Valletta zou gaan. We zijn toen met de ferry naar de andere kant van het water gegaan, want ja zo dichtbij zit alles bij elkaar. Daarna hebben wij een stuk gelopen naar een brug die je vanaf het appartement zag staan. Jammer genoeg konden we niet over de brug heen, want er zaten hekken voor. We zijn toen maar via de andere kant naar Valletta centrum gelopen. Daar hebben we even op een terrasje wat gedronken en vervolgens nog even over een marktje gelopen richting de ferry om weer terug te gaan. Dinsdag was het tijd voor Daphne en Marlies om hun kookkunsten te laten zien haha! We gingen lasagne maken. Gelukkig vond iedereen het heel lekker!

Woensdag hebben we lekker weer een dagje aan het water gelegen. ’S Avonds zijn we lekker weer uit eten geweest.

Donderdag zijn Daphne haar ouders en oom en tante in de ochtend met de bus naar de andere kant van het eiland gegaan om wat te zien van het eiland. Marlies en Daphne zijn toen maar alvast even naar huis gegaan met een aantal spullen aangezien we de volgende weer terug zouden gaan naar ons eigen appartement. ’S Avonds heeft Daphne haar tante weer Mexicaans gekookt. Ook had ze die heerlijke nachos weer gemaakt. We hebben maar is gekeken hoe ze het maakte zodat wij het thuis zelf ook zouden kunnen gaan maken.

De volgende dag zijn we met onze koffers, ja we hadden allebei onze kleine koffer meegenomen ;), weer terug naar ons eigen appartement gegaan. Daarna zijn we naar het vliegveld gegaan samen met Frederik om de volgende lichting op te halen!! Samen zijn we in de bus gegaan terug naar de plek waar Milou en Klaasjan sliepen. We zijn tussen de middag even ergens wat gaan drinken en wat eten. Daarna heeft Klaasjan zich even ingecheckt en zijn Milou, Marlies en Daphne even langs haar ouders en oom en tante gegaan, want dit zaten in het appartement er naast. Daarna zijn we even gaan winkelen in het winkelcentrum dichtbij. Na het winkelen was het voor Daphne toch echt tijd om alweer afscheid te nemen van haar ouders en oom en tante, want die werden die nacht opgehaald. Ook toen vloeiden er weer wat tranen, maar nog even een paar weken werken hier op Malta en we gaan ook al weer naar huis. Daarna is iedereen even naar zijn eigen appartement gegaan om te gaan douchen en zijn we in ons appartement gaan drinken. Het is het wel weer leuk om je vrienden van thuis hier te hebben. We zijn die avond niet uit gegaan, omdat Milou en Klaasjan best wel moe waren van de vlucht.

De volgende dag is Klaasjan met zijn broertje Frederik en zijn klasgenoten naar een stadje geweest. Marlies, Milou en Daphne zijn lekker wezen zonnen en hebben gezwommen in de zee. Het was volgens Milou toch best wel heel erg koud. Wij waren natuurlijk al wel wat gewend, dus wij vonden het wel mee vallen.

Zaterdagavond kwam Milou en Klaasjan weer naar ons appartement om weer te gaan drinken. Ook was het om 00.00 uur 27 mei en dat betekend dat Marlies jarig was en 22 werd!! We zijn naar de karaokebar gegaan en het eerste wat wij aan gingen vragen was natuurlijk happy birthday! Na de karaokebar zijn we naar footloose gegaan. Daar waren we niet erg lang, want we gingen nog even langs de MAC Donalds. Bij de Mac kwamen wij er achter dat Milou haar telefoon met daarin haar bankpas en id-kaart was verloren. We zijn gelijk terug gelopen om alles af te gaan zoeken. Maar na 2 uur te hebben gezocht en niks te hebben gevonden, zijn we toch maar terug gelopen naar ons appartement. We konden toch beter zondag opnieuw heen gaan om rond te vragen.

Zondagochtend zijn Milou en Daphne naar het lokale politiebureau gelopen om aangifte te doen. Marlies, Klaasjan en Frederik zijn weer naar het uitgaansgebied gegaan om overal te zoeken en te vragen, maar zonder resultaat. Om de verjaardag van Marlies toch weer leuk te maken zijn we met een groep naar het waterpark hier gegaan. Er waren veel glijbanen en verschillende zwembaden! We hebben hier heel erg van genoten na z’n rare avond. Na het zwemmen hebben we met z’n vijven eten besteld om lekker in ons appartement op te eten. Toen iedereen gedoucht had, kwam dus iedereen weer gezellig bij ons voor de laatste avond.

Milou haar vader had die ochtend een vlucht geboekt naar Malta om Milou haar paspoort te komen brengen. Dat betekende dat wij met z’n allen gezellig een nachtje konden gaan doorhalen. Uiteindelijk hebben we toch nog wat slaap kunnen pakken, omdat de vlucht 7 uur vertraging had. Om 5 uur in de ochtend werden we weer wakker om vervolgens de taxi naar het vliegveld te nemen. Daar hebben we afscheid genomen van Milou en Klaasjan. Wij zijn weer snel terug naar huis gegaan, om proberen nog wat slaap te pakken.
Wat een rare dag was dit weer. Gelukkig hebben we ondanks alles wel een heel leuk weekend gehad!

Dinsdag was iedereen weer weg en was dat ook eigenlijk ons laatste bezoek qua familie en vrienden. 10 tot 17 juni komen er nog wel 2 leraren van onze school, maar dat is toch anders als familie en vrienden.
Dinsdag zijn we een dagje naar het nationaal aquarium in Malta geweest. Wij voelden ons weer heel even kind, want wat is z’n aquarium toch leuk! Zoveel verschillende dieren gezien! Als afsluiting van de vakantie en nog op de verjaardag van Marlies heb ik Marlies mee uit eten genomen als cadeau! Het was echt heerlijk en de volgende dag moesten we alweer werken. Toch heb je soms niet het gevoel dat je weer 2 weken vakantie hebt gehad!
Gelukkig misten ze ons op het werk ook al, want er werd volop gezegd dat ze dachten dat we alweer naar huis waren. We konden ze gelukkig vertellen dat we nog ruim 4/5 weken hier zijn.

De rest van de week gaan we lekker weer werken en gaan we de vrije dagen zonnen, want ja je kleurtje moet je toch bijhouden ;). Onze volgende verslag komt gewoon weer aan t einde van volgende week, dan hoeven jullie niet zo lang in spanning te wachten hahah..

Tot volgende week!!

• 03 Juni 2018 - 07:48

Henk & Cora Van Der Veen:

Hallo Daphne & Marlies,

Vakantie vieren, jouw verjaardag houden en tevens familie en vrienden op bezoek hebben.
    Jullie zijn lekker bezig geweest de afgelopen 2 weken. Nu nog even doorbijten voor de laatste weken van jullie stage op Malta. Geniet volop van de laatste weken Malta, voordat je het weet sta je weer met beide benen op Nederlandse bodem.
    Inmiddels zijn jullie alweer aan het werk. Wellicht eerst even wennen voordat je de dagelijkse gang van zaken en de draad weer opgepakt hebt.
    Jullie stage-/vakantieverslag was goed verzorgd en kunnen er uit opmaken dat jullie van het bezoek genoten hebben.
    Heel veel plezier nog meiden !