De achtste & negende week - Reisverslag uit Sliema, Malta van Marlies Daphne - WaarBenJij.nu De achtste & negende week - Reisverslag uit Sliema, Malta van Marlies Daphne - WaarBenJij.nu

De achtste & negende week

Door: Marlies en Daphne

Blijf op de hoogte en volg Marlies

21 April 2018 | Malta, Sliema

Hallo allemaal,

Daar zijn we eindelijk weer, week 8 en 9 zit er weer op.

Maandag moesten we weer gewoon werken, maar daarna kwamen de vriendinnen van Marlies. Wat was het even fijn om even weer bekende mensen te zien, en dan al helemaal vriendinnen. Wij hadden gelukkig ook allebei een weekje vakantie genomen zodat we met de meiden allemaal leuke dingen konden gaan doen. We hebben samen met Kesly en Rosanne wat gegeten en s' avonds op het terras lekker een cocktail gedronken.

Dinsdag zijn we een middag naar Valletta geweest, hier hebben we geluncht en een deel van Valletta laten zien, vervolgens hebben we geshopt. S'avonds uiteten geweest en daarna uit gegaan in Paceville. En wat hebben we gelachen die avond.

Woensdag wilden we graag naar de Blue Grotto gaan. We waren aan het ontbijten, en we zagen een sightseeingbus staan en we dachten misschien gaat deze ook wel langs Blue Grotto. Wij gevraagd en ja de South Tour ging langs de Blue Grotto. De bus ging langs verschillende plekken zoals Marsaxlokk, Valletta en ook de Blue Grotto. Je kon overal uitstappen waar je wou en kon elk uur een andere bus terug nemen. Eenmaal bij de Blue Grotto aangekomen zijn we eerst op een terrasje wat gaan drinken. Het waaide weer te hard dus de bootjes vaarde niet naar de grotten zelf. Maar ondanks dat hebben we toch nog veel gezien. 2/3 uur later hebben we de bus weer teruggenomen naar Sliema en hebben we op het een terras lekker wat gegeten en S'avonds op het terras heerlijke cocktails gedronken.

Donderdag zou het heerlijk weer worden dus gingen we naar het eiland Gozo. Het was een uurtje met de bus naar de terminal om op de boot te stappen naar Gozo. En ja zoals gewoonlijk waren we net optijd... Het is maar een klein stukje varen van Malta naar Gozo want we zaten maar 20 minuten op de boot. Eenmaal daar wouden we graag zonnen omdat het heerlijk weer was, we hebben een mooi strand opgezocht (Ramla Bay) en zijn daar de hele middag gaan liggen en ja we zijn ook nog een klein beetje bruin geworden. Rond 15:00 gingen we met de bus terug naar de terminal omdat we hadden gehoord dat de boot van 17:00 uur altijd heel druk is en je dan bijna geen bus meer terug kan nemen. Eenmaal weer terug op Malta zijn we met de bus naar Sliema gegaan ons even lekker opgefrist en vervolgens uiteten gegaan. We hadden een restaurant gevonden waar je sushi kon eten en gewoon kon eten, eindelijk na 8/9 weken weer sushi. Daarna zijn we op het terras gaan zitten en hebben we weer heerlijke cocktails gedronken.

Vrijdag hebben we lekker rustig aangedaan eerst hebben we samen ontbeten. Daarna hebben we op het dakterras bij Kesly en Rosanne bij het zwembad gelegen. S'avonds uiteten geweest en op het terras een cocktail gedronken.

Zaterdag was het weer wat minder, het was erg bewolkt en het waaide hard. Toen hebben we besloten na het ontbijt om te gaan winkelen, en uiteraard hebben wat gekocht. Vervolgens op een terrasje geluncht en weer verder gewinkeld. S'avonds zijn we uiteten geweest zoals we elke avond doen, want ja je hebt vakantie en moet er wel een beetje van genieten. Vervolgens zijn we gaan stappen in Paceville.

Zondag was eerst de bedoeling om naar Popeye Village te gaan. Maar naar alle verhalen die we hadden gehoord hebben we maar besloten om niet te gaan. Er werd ons verteld dat het voor 5 minuten leuk was en dat het heel oud was en niet goed was onderhouden. Zondag was het weer tijd voor Kesly en Rosanne om de koffers in te pakken want ze gingen maandagochtend optijd weg. Nadat ze de koffers hadden ingepakt zijn we nog even op het terras gaan zitten en hebben we een hapje gegeten en wat gedronken. S'avonds nog even na gekletst, en ja na alle leuke momenten komt weer een einde dus moest er afscheid worden genomen. Het was weer even moeilijk om dan weer 11 weken te wachten om weer wat leuks te doen met ze. Maar goed we hebben een super mooie week gehad samen waarin we veel hebben gelachen.

Maandag was Myreille jarig, en wat is er leuker dan een surprise party houden voor haar. Samen met David en Joep hebben we een surpriseparty georganiseerd voor Myreille. We hebben boodschappen gedaan, een mooie taart gemaakt en ons appartement versierd om Myreille te verrassen. We hebben Myreille hierheen gelokt en ja ze was echt verrast en vond het leuk dat we dat voor haar hadden geregeld. Het was een erg gezellige avond, we konden het alleen niet super laat maken omdat we gewoon weer dinsdag om 6 uur uit bed moesten omdat er na een week vakantie weer gewerkt moest worden.

Dinsdag, woensdag en vrijdag moesten we weer werken.

Donderdag wouden Myreille en Marlies graag weer proberen om hard te gaan lopen. Gelukkig konden we het allebei nog een beetje en viel het ons nog niet echt tegen. We willen nu graag 1 keer in de week proberen hard te lopen en 1 keer in de week zwemmen.

Vandaag (zaterdag) gaan we naar het buitenzwembad toe om lekker even te gaan zonnen.

Het waren 2 leuke weken, en wat gingen deze 2 weken weer snel. Volgende week zaterdag komen de moeder en zus van Marlies. Volgende week moeten we maandag, dinsdag en donderdag werken en dan hebben weer een heerlijke week vakantie om leuke dingen te gaan doen.

Tot volgende week,

Ciao Ciao

xx

• 21 April 2018 - 17:31

Apen Uut Grambargn:

Hoi Meiden
    Lijkt erg gezellig te zijn de woorden die het meest in het verslag voorkomen zijn: drinken, gedronken, eten en uit eten. Dus ja dat betekend gezelligheid.
    Veel plezier en geniet er maar lekker van en pas goed op jullie zelf en op elkaar. Liefs uut grambargn