De zesde week - Reisverslag uit Sliema, Malta van Marlies Daphne - WaarBenJij.nu De zesde week - Reisverslag uit Sliema, Malta van Marlies Daphne - WaarBenJij.nu

De zesde week

Door: Daphne/Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

30 Maart 2018 | Malta, Sliema

Hallo,

Daar zijn we weer, morgen is het alweer onze zesde week hier. We blijven het zeggen maar wat gaat de tijd hier snel.

Zaterdag zijn we met de bus naar Valletta gegaan. We hebben hier op een terrasje gezeten en lekker geluncht. Daarna zijn we de stad nog even in geweest en hebben we even lekker geshopt. (jammer genoeg niks gekocht, het winkelen hier is toch anders als in Nederland).

We hebben dinsdag gewerkt. We leren veel en mogen steeds meer handelingen en dingen zelfstandig doen. Zo hebben we allebei deze week een eigen patient toegewezen gekregen, hier moesten we dan de hele dag voor zorgen en alles voor regelen. Wat vonden we dit spannend, omdat je zelf alle verantwoordeilijkheid hebt voor deze persoon. Maar het is ons gewoon gelukt. We waren op dit moment best wel trots op onszelf. Wat is het al veranderd met de eerste week op stage. Eerst loop je de hele dag mee met iemand en nu hebben we al zelf een patient. We hebben het nog steeds super erg na onze zin.

Woensdag wilden we graag naar de Blue Grotto gaan omdat het heerlijk weer was. We wilden de bus pakken om naar de Blue Grotto te gaan alleen 40 minuten later kwam de bus dan eindelijk (dachten we). De bus kwam wel maar reed ons voorbij omdat de bus te vol zat. Toen hebben we besloten om naar Marsaxlokk te gaan. Dit is een vissersdorpje van Malta. Deze bus kwam namelijk met 10 minuten, en deze kwam gelukkig wel optijd. Toen we met een uurtje in Marsaxlokk waren zijn we op een terrasje gaan zitten en hebben wat gegeten en gedronken. Daarna zijn we het plaatsje doorgelopen, en natuurlijk een aantal foto's gemaakt. We zagen op een bordje staan dat je voor 10 euro naar St. Peters Pool kon varen. Dit hebben we gedaan, ja wij op een klein bootje met die hoge golven hier. We vonden het super mooi en hebben veel gezien. De man die het organiseerde vertelde veel en liet een aantal mooie plekjes zien. Doordat de golven best hoog waren en de boot best klein was waren we toen we de boot verlieten zeiknak...
Maar we vonden het super leuk.
Toen kwamen we thuis dachten we lekker eten te konden gaan maken, maar nee dit werd het niet omdat de stroom eruit lag, toen moesten maar verplicht uiteten. Dit vonden we natuurlijk niet heel erg. ;)

Donderdag moesten we weer werken.
Omdat het vandaag goede vrijdag is, is hier alles gesloten en dusja ging school van vrijdag ook niet door. We kregen een mailtje dat we ook donderdag heen konden gaan, hier kwamen we een beetje laat achter. Dus na onze pauze op stage hebben we aan onze stagebegeleider gevraagd of we ook om 15:00 naar school mochten. We vonden dit best wel belangrijk en we betalen hier immers ook voor. Onze stagebegeleider zei gelijk tuurlijk ga maar. Dus liep onze dag even wat anders dan gepland, we zijn naar school gegaan tot 18:30.

Vandaag waren we weer een lekker dagje vrij. Het werd vandaag mooi weer 23 graden, we hebben met 6 andere nederlanders besloten om naar het strand te gaan. Omdat hier veel rotsen zijn wouden we eigenlijk wel graag naar het zandstrand. Even wat op internet opgezocht en we zijn met de bus naar Golden Bay gegaan. Een uurtje in de bus en we kwamen dan aan bij een mooi zandstrand met een blauwe zee. We zijn om 11 uur aangekomen en zijn hier gebleven tot 16:30 uur. En ja, wie had dit verwacht we hebben in de zee gezwommen en dat in Maart.

Zondag moeten we weer gewoon werken.
Vanaf volgende week switchen we van afdeling. Daphne gaat dan naar de 2de verdieping en Marlies naar de 4de verdieping. Volgende week moeten we woensdag, donderdag en zondag werken.

Tot volgende week,

Daphne & Marlies

(vanuit het zonnige Malta)

• 31 Maart 2018 - 11:30

Alice Veurink:

Hoi Meiden,

Wat weer een leuk verslag, jullie hebben het goed naar de zin.
    Heerlijk om te lezen, leuke tripjes die jullie maken.
    Dat de bus voorbij rijdt zonder te stoppen jemig dat kan dan ook allemaal daar.
    Heb je niet geroepen Marlies? Dat de bus moest stoppen? :x)
    Ook fijn dat stage goed gaat, dat jullie veel leren en dat je de zorg al mocht doen voor 1 patiënt.
    Jullie leren veel. Dit kunnen jullie later goed gebruiken in de praktijk.

Lieve groet
    de Veurinks

• 02 April 2018 - 09:37

Henk Van Der Veen:

Hallo Marlies en Daphne,

Een mooi verhaal hebben jullie er van gemaakt.
    Ik heb begrepen dat de patiënten na jullie individuele zorg nog in leven zijn.
    Goed om te horen dat jullie steeds meer uitvoerende taken gegeven worden.
    Hiermee doe je leerzame ervaring op voor jullie toekomstige baan in de zorg.

Lekker dat jullie ook steeds meer ondernemen om iets van het eiland te zien.
    Ik begreep dat de voorjaarszon jullie ook al te pakken heeft gehad.
    Toch maar goed insmeren als jullie gaan zonnen.

Veel plezier met elkaar, geniet er lekker van!

Groeten uit Rheeze

Henk & Cora en Mark

• 03 April 2018 - 11:03

Herman En Jeanet :

Hoi Daphne en Marlies,
    Zo te lezen zitten jullie daar goed op de plek. Mooi dat jullie zo zelfstandig mogen werken. Dat hebben jullie ook vast laten zien dat dit kan anders hadden ze dit jullie vast niet toevertrouwd.

En.... zo te lezen genieten jullie volop van jullie vrije tijd. Doen hoor.... het gaat zo snel er zijn al bijna twee maanden om.