De tiende week - Reisverslag uit San Lawrenz, Malta van Marlies Daphne - WaarBenJij.nu De tiende week - Reisverslag uit San Lawrenz, Malta van Marlies Daphne - WaarBenJij.nu

De tiende week

Door: Marlies en Daphne

Blijf op de hoogte en volg Marlies

28 April 2018 | Malta, San Lawrenz

Hallo allemaal,

Dit is het verslag waarbij we vandaag precies op 10 weken zitten, dat betekend dat we het eerste deel erop hebben zitten. De laatste 10 weken gaan waarschijnlijk heel snel. Dit omdat vandaag de moeder en zus van Marlies voor een weekje komen en dat betekend dat wij zelf ook een weekje vakantie hebben.
Dan moeten we vervolgens nog 2 weken werken en dan krijgen we bezoek van de ouders van Daphne en haar oom en tante komen dan ook langs. Ook komt er nog een vriendin van Daphne langs en Marlies haar vriend een hoop gezelligheid dus de laatste weken waardoor de weken waarschijnlijk super snel voorbij gaan.

Sinds vorige week is de zomer hier begonnen en is het elke dag rond de 23/24 graden. Dit betekend dat we eindelijk lekker bruin kunnen gaan worden. We hebben dan deze week ook 3 keer aan het strand gelegen en in de zee gezwommen.

We hebben maandag, dinsdag en donderdag gewerkt.
Dinsdag kwamen we op het werk en er waren op beide afdelingen weinig patiënten. Het was die dag 26 graden en omdat er weinig patienten waren mochten we van onze stagebegeleider eerder naar ons appartement. Dit betekende dus dat we nog lekker konden gaan zwemmen en in de zon liggen. Hier zeiden wij natuurlijk geen nee tegen.
De andere 2 dagen hebben we gewoon 12 uur gewerkt en hebben we weer veel nieuwe dingen geleerd. Ook zijn we naar een cursus geweest voor tilliften, glijzeilen hoe je dit het beste kan gebruiken en dat het ook nog goed voor je houding is. Wij vonden het allebei erg interressant omdat het hier anders gaat dan in Nederland. Het is wel een beetje wennen want ze hebben oudere materialen dan bij ons.

Vrijdag was het natuurlijk Koningsdag in Nederland. Maar ook wij hebben hier Koningsdag gevierd. We hebben een uitnodiging gekregen van de Nederlandse ambassade en daarop stond vermeld dat we om 18:30 aanwezig moesten zijn. Omdat we daarna gelijk een bootfeest hadden, hadden we natuurlijk niet onze nieuwste kleren aan. Eenmaal daar aangekomen was het heel erg ongemakkelijk, want er stond een lange rij voor de ambassade met allemaal vrouwen in nette jurken en mannen in pak. Ook waren er best wel veel belangrijke mensen daar die per politie-escorte heen kwamen. Dus kun je je voorstellen dat wij, in onze gaten broek, gaten jasje en oranje slinger, erg underdressed voelden. Gelukkig waren wij niet de enige die zo gekleed waren, dat maakte het iets beter. Om 20:30 moesten we weg, want toen gingen we op de boot. In de middag hadden wij al gezien dat de zee erg ruw was die dag en dat kon je wel zien toen we bij de boot aankwamen, de boot ging constant heen en weer en het koste moeite om de plank goed neer te leggen. Eenmaal op de boot voelde je de boot heel erg heen en weer gaan. Gelukkig is alles goed gegaan. Er waren genoeg mensen die hadden gewed dat er meerdere mensen van de boot af zouden vallen. Het was een erg leuke avond en we hebben nog weer meer nieuwe mensen leren kennen.

Zoals we hier boven zeiden komen Marlies haar zus en moeder vandaag aan voor een week. Wij gaan ze als verrassing van het vliegveld af halen! Het gaat weer een leuke week worden met veel leuke dingen die we gaan doen!

See you next week!

Marlies en Daphne

• 28 April 2018 - 21:36

Jan En Marja:

Hoi dames,
    Wat een gezelligheid allemaal en wat een eer dat je uitgenodigd wordt door de ambassade.
    Toch een beetje koningsdag gevierd nu een keer op een hele andere manier.
    Geniet van jullie weekje vakantie en met Marlies haar moeder en zus.

Dikke kus uut Grambargn.